Kuvien kertomaa 2024

Uusi hallitus 1.1.2024 alkaen.

Mannisen matkassa Anne Mattilan "kesäisellä matkalla" taidekahvilaan keskiviikkona 24.4.2024.
Käynti Pramian tehtaanmyymälässä ja käynti Jokipiin pellavassa.
Mukavalla matkalla oli mukana 26 senioria. Anne Mattila otti ystävällisesti meidät vastaan. Vierailun lopuksi nautimme maukkaan lohikeiton.
Parmian viinatehtaan myymäläässä oli mahtava tuotteiden kirjo. Samalla ihmettelimme alkohollainsäädännön esteitä kaupan käynnille. Tuotteissa sai olla enintään 5,5% alkoholia.
Jokipiin Pellavassa oli tutustumiskierros tehtaan tuotantoon, jossa toteutetaan joustavasti asiakkaiden toivomukset suunnittelusta tuotantoon. Tehtaan ylpeys oli peräti 80 vuotta täyttänyt saksalainen mankeli, jota parempaa ei kertaman mukaan ole olemassakaan.
Alla on muutamia kuvia matkalta ja lisää löytyy Kuvia sivulta.

Kuukausitapaamiseen ke 10.4 klo 13 Ravintola Huldaan vieraaksemme tuli kirjastonjohtaja Outi Ylinen, hän kertoi kirjaston moninaisista palveluista.

Kuukausitapaamisessa ke 8.5 klo 13 Ravintola Huldassa Helena Korppoo ja Heikki Nieminen ohjaa digineuvontaa senioreille.

Lämpimästi tervetuloa

Maaliskuun kuukausitapaaminen pidettiin ke 13.3 klo 13 Ravintola Huldassa, vieraana oli vt. kirkkoherra Jukka Taskinen. Kuukausitapaamisen yhteydessä pidettiinn Ruoveden Senioreiden sääntömääräinen kevätkokous.
Paikalla oli mukavasti 43 seniria eli tasan puolet jäsenistä! Kirkkoherra, rovasti, Jukka Taskinen kertoi seurakunnasta ja nimen merkityksestä. Hän soitti pianolla myös Ukko Nooa kappaleen sekä Sibeliuksen säveltämän Kirkko kylällä. Oskar Merikannon Ukko Nooan lisäksi kuulimme Oskar Merikannon siitä tehdyt sävellykset Surumarssi, Valssi ja Polkka. Kevätkokous hyväksyi Toimintakertomuksen ja tilit sekä myönsi vastuuvapauden tilivelvollisille. Alla on muutamia kuvia kevätkokouksesta.

Laskiaisen ja ystävänpäivän jatkoja vietettiin Pihlapirtilla ke 28.2 klo 12 alkaen maittavaa hernesoppaa syöden  ja päiväkahvit juoden. Paikalla oli liukkaasta kelistä huolimatta 22 senioria! Kokoontumisen yhteydessä saimme ihailla katonrajaan nostettua kajakkia. Tällä kajakilla Eila Kyröläinen (o.s. Eskola) osallistui Melbournen olympialaisiin, jossa oli hienosti viides. Melbournen olympialaissa Eila on ollut Suomen joukkueen ainoa naisurheilija! Eila osallistui myös Rooman olympialaisiin, jossa hän oli loppukilpailussa yhdeksäs! Ylös nostetulla kajakilla on myös vielä aktiivisesti melova ja hienosti menestyvä Pentti Sahi aloittanut melojan uran. Eila on varmaankin vaikuttanut voimakkaasti vieläkin Ruoveden aktiiviseen melontaharrastukseen. Alla on muutamia kuvia mukavasta tilaisuudesta Pihlapirtillä.

Ystävänpäivää vietettiin ke 14.2 klo 13 Ravintola Huldassa hyvän lounaan merkeissä. Vieraana oli Vinhan Kirjakaupasta Mikko Vartiainen, hän kertoi menneistä ja tulevista tapahtumista. Mikko luovutti arpajaisiin myös kirjan, jonka voitta Marjatta Paavilanen. Reijo Kärkelä tarjosi kokouksen osanottajille, 40 senioria, maittavan mansikkakakun 80-vuotissyntymäpäivän kunniaksi. Onnittelut myös Rejolle ja onnittelulaulu koko joukolta.Kuntokortin arvonnan voitti liikuntaneuvos Juhani Sillanpää!
Kokouksessa esittäytyi myös yhdistyksen uusi jäsen Maija Saarelainen.

Alla on muutma kuva mukavasta tilaisuudesta.

Uusi vuosi alkoi ke 10.1.-24 Ravintola Huldassa klo 13, Vieraana olivat Rämingin Martat kertomassa tärkeästä aiheesta: Varautuminen 72 h. Marttoja edustivat puheenjohtaja Paula Almqvist ja sihteeri Helena Peltonen. Senioreita oli mukavasti 32 hnekeä paikalla aloittamassa uutta toimintavuotta. Esitys aiheutti vilkkaan keskustelun.